MAŁA CHMURKA W KRAINIE DRZEW

MAŁA CHMURKA W KRAINIE DRZEW

Za nami już zakończona realizacja pierwszego z trzech modułów projektu czytelniczo –ekologicznego pod tytułem ,,Mała chmurka w krainie drzew ‘’.
Uczniowie na początku realizacji tego modułu wykonali wspólnie klasowe drzewo czytelnicze z uroczą chmurką Tosią. W Dniu Głośnego Czytania chętni uczniowie czytali głośno pozostałym kolegom i koleżankom z klasy pierwszą wybraną lekturę ,,Drzewo do samego nieba‘’ M. Terlikowskiej.
Dzieci uzupełniły i ozdobiły lekturniki, które pomogli im przygotować Rodzice. Powstały plastelinowe Czytusie, czyli miłośnicy czytania i przewodnicy po świecie literatury oraz urocze, małe chmurki z tęczą. Uczniowie samodzielnie tworzyli dalsze przygody bohaterów lektury, która bardzo im się spodobała. Świadczyło o tym ich zaangażowanie podczas całego cyklu zajęć. W dniu Światowego Dnia Drzewa dzieci obejrzały ekologiczny film ,,Mała chmurka w krainie drzew‘’, zapoznając się z procesem powstawania papieru, dowiadując się, jak można powtórnie wykorzystać papier. Obserwowali drzewa w pobliżu szkoły, ucząc się rozróżniać ich liście Pracując w grupach uczniowie wykonali przepiękne jesienne drzewa wg wspólnego pomysłu grupy. W ramach realizacji zadań pierwszego modułu, gościliśmy zieloną edukatorkę przyrody, która przeprowadziła lekcję zdalnie i zwróciła uwagę na znaczenie oraz rolę drzew w przyrodzie. Uczniowie wykonali plakaty na temat ,,Co daje nam drzewo‘’, projekty zazielenienia miasta, a także stworzyli plansze zachęcające dzieci i młodzież do czytelnictwa. Podczas zajęć wykonywali także interaktywne zdania dotyczące wielu obszarów edukacji wczesnoszkolnej zawarte w prezentacji ,,Genially‘’, które związane były z naszą lekturą. Na koniec zebraliśmy i uporządkowaliśmy informacje dotyczące lektury i omawianych zagadnień ekologicznych, tworząc lapbooka, zaśpiewaliśmy poznaną piosenkę ,,Ekologiczne reggae ‘’ i bawiliśmy się w grę ,,Wyturlaj drzewo’’. To było bardzo ciekawe doświadczenie, rozwijające kreatywność dzieci, doskonalące zasady współpracy, planowania, organizacji i efektywnego działania indywidualnie oraz w zespole.
Poniżej dotychczasowe działania oraz efekty pracy dzieci z klasy 2a, które gotowe są już na nowe wyzwania, czekające na nich w drugim module projektu.

Tekst i zdjęcia – A. Chojnacka